Vyhľadávanie:

Sninský kameň a Morské oko

Leto je časom kúpania a leňošenia na brehu jazier, ktoré si môžeme spestriť túrou za peknou vyhliadkou. Výlet na Sninský kameň môže byť príjemným spestrením pobytu na Zemplínskej šírave alebo Vinianskom jazere. Východiskom túry môže byť parkovisko nad obcou Remetské Hámre. Priamo z obce vychádza modrá turistická značka, ktorá nás privedie až na hrádzu Morského oka (rozloha 13,8 ha) a pokračuje po hrádzi doľava okolo lesníckej chaty Kaštielik, ktorú dala vybudovať grófka Sechényiová (Morské oko jej patrilo až do roku 1945). Zakrátko modrá značka odbočuje doľava a začína prudko stúpať. Chodník sa hadí hustým bukovým lesom, až nakoniec vychádza na lúčku v sedle Tri table (823 mnm). Miesto je typické tým, že je to hádam jediné horské sedlo, na ktorom je umiestnená travertínová socha. Tu sa pripájame k červenej značke a podľa šípky na smerovníku pokračujeme doprava na Sninský kameň. Za necelú polhodinku stojíme pod kolmými tmavými bralami. Sninský kameň je zaujímavý útvar tvorený andezitovým lávovým prúdom. Vyzerá, akoby niekto naskladal tesne vedľa seba kocky zo stavebnice.

Sninský kameň má dva vrcholy a na obidva sa dá dostať po schodoch alebo rebríkoch zapustených priamo do skaly. Vrcholové plošiny sa nachádzajú vo výške až 20 m nad okolitým terénom a poskytujú úchvatný kruhový rozhľad. Samozrejme, dominuje mu hladina Morského oka, akoby utopená v hustých bukových lesoch. Toto miesto sa oplatí navštíviť v každom ročnom období a vychutnať si letnú zeleň, či jesennú červeň súvislých bukových lesov alebo ľadovú krásu, ktorú v zime na vrcholovom brale vytvorili voda, vietor a mráz.
Pre návrat môžeme použiť rovnakú trasu a zastaviť sa v bufete na severnom okraji Morského oka. Zo sedla Tri table sa však môžeme vrátiť okľukou po červenej značke na Jedlinku a ďalej po žltej okolo Malého morského oka. Je to, ako už názov napovedá, podstatne menšie jazero (0,33 ha), v ktorom je zdokumentovaný výskyt raka riečneho. Žltá značka nás ďalej privedie v strmom klesaní späť na breh Morského oka neďaleko Kaštielika.
Dĺžka trasy: z parkoviska pod Morským okom 10 km, prevýšenie 606 m.

Ďalšie články

Spoločné vyhlásenie

Po stretnutí zástupcov vlády SR a vedúci predstaviteľov spoločnosti Nippon Steel Corporation / U. S. Steel Košice 9.2. 2024.

Zásady ochrany osobných údajov

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...