Vyhľadávanie:

Vedieť sa správne rozhodnúť

Vedieť sa správne rozhodnúť

U. S. Steel Košice partnerom Junior Achievement v rámci Globálneho etického programu

Junior
Do pilotného ročníka súťaže pod názvom Vedieť sa správne rozhodnúť sa zapojilo štyristo študentov z dvadsiatich stredných škôl z celého Slovenska.

Pomôcť mladým ľuďom porozumieť etickému rozhodovaniu, a to nielen v oblasti podnikania, ale i osobnom živote, viesť ich k uvedomovaniu si vlastnej zodpovednosti voči komunite i spoločnosti, zaujímavým a zmysluplným spôsobom ich oboznámiť so základným ponímaním etiky v podnikaní a firemnej kultúre a v neposlednom rade uľahčiť im proces identifikácie vlastnej hierarchie etických hodnôt a naučiť ich aplikovať etické rozhodnutia v bežnom každodennom živote a neskôr vo vlastnej podnikateľskej praxi. To sú hlavné ciele trojmesačného vzdelávacieho Globálneho etického programu určeného pre študentov 1. až 3. ročníka stredných škôl, ktorý má "pod palcom" nezisková vzdelávacia organizácia Junior Achievement Slovensko - Mládež pre budúcnosť a ktorého partnerom v tomto školskom roku je aj spoločnosť U. S. Steel Košice.

Pilotný ročník celoslovenskej súťaže pod názvom Vedieť sa správne rozhodnúť, sa uskutočnil v minulých dňoch v priestoroch Vzdelávacieho centra Teledom v Košiciach, bol vyvrcholením projektu, do ktorého sa v tomto školskom roku zapojilo štyristo študentov z dvadsiatich stredných škôl z celého Slovenska. Do finále postúpilo z korešpondenčného kola šesť tímov.

"Cieľom súťaže je, aby študenti pri analyzovaní prípadovej štúdie a pri hľadaní jej východiskového riešenia aplikovali vlastné skúsenosti, poznatky, ako aj princípy etického správania zo svojho bežného života," informuje marketingová a PR manažérka Junior Achievement Slovensko - Mládež pre budúcnosť Ivica Forrová. Súťaž, vysvetľuje, rozvíja u mladých ľudí komunikačné zručnosti, učí ich tímovej práci, núti hľadať argumenty, formulovať svoje názory, navzájom sa počúvať.

Ako by ste asi zareagovali, keby ste boli podnikateľom, chceli sa presadiť na zahraničnom trhu, teda v inej krajine a tamojší sprostredkovateľ obchodu, ktorého si chcete najať, aby vám v tomto smere pomohol, má neobvyklé požiadavky hraničiace s podplácaním?

A práve s takýmto problémom sa v súťaži borilo šesť tímov z Košíc, Krompách, Sniny, Prakoviec a Strážskeho. Museli sa rozhodnúť správne s ohľadom na rôzne aspekty, vrátane povesti firmy a jej budúcnosti, Odborná porota, v ktorej nechýbala ani JUDr. Ingrid Vaľková z útvaru Generálneho právneho zástupcu U. S. Steel Košice, mala naozaj ťažkú úlohu. Nakoniec porotu najviac zaujala dvojica Lucia Kozmová a Eva Jarošová z Gymnázia sv. T. Akvinského v Košiciach, ktorá zvíťazila pred Denisou Kleinovou a Miriam Gregovou z Obchodnej akadémie v Prakovciach. Tretie miesto obsadili Lenka Záhorodníková a Anna Hobľáková zo Strednej školy podnikania v Strážskom.

"Celý tento projekt je obrovským prínosom nielen pre študentov. Tiež zo strany pedagógov som sa stretla len s pozitívnymi ohlasmi." povedala na margo súťaže Ingrid Vaľková. "Čo sa týka samotného finálového kola, študenti nás presvedčili, že majú prehľad v problematike etického podnikania, a vedia sa orientovať v etických otázkach. A čo je najdôležitejšie, majú svoj rebríček etických hodnôt. To všetko svedčí o tom, že tento program i celá súťaž má oprávnene svoje miesto na poli vzdelávania."

Ďalšie články

Spoločné vyhlásenie

Po stretnutí zástupcov vlády SR a vedúci predstaviteľov spoločnosti Nippon Steel Corporation / U. S. Steel Košice 9.2. 2024.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...