Vyhľadávanie:

Záujem o naše výrobky doma i v zahraničí

Záujem o naše výrobky doma i v zahraničí

U. S. Steel Košice v máji na výstavách a veľtrhoch

Máj bol bohatý na medzinárodné veľtrhy a výstavy, na ktorých sa zúčastnila aj U. S. Steel Košice. Štyri medzinárodné podujatia, ktoré boli príležitosťou prezentovať výrobky oceliarskej spoločnosti, dopĺňa ešte zajtra sa končiaci medzinárodný veľtrh TUBE v Moskve, kde prezentujeme naše špirálovo zvárané rúry.

SAJAM TEHNIKE BELEHRAD
Medzinárodný veľtrh SAJAM TEHNIKE v Belehrade v Srbsku je vyhradený hutníckemu a kovospracujúcemu, strojárskemu, dopravnému, lodiarskemu a elektrotechnickému priemyslu. Tohtoročné podujatie, 51. v poradí, sa uskutočnilo od 8. do 12. mája.
"Okrem množstva zákazníkov, partnerov i náhodných záujemcov, navštívil náš stánok aj vedúci obchodno-ekonomického oddelenia Veľvyslanectva SR v Belehrade Martin Líner," informoval manažér obchodnej propagácie Vladimír Vavrík. "Sprevádzali ho pracovníci Slovenskej obchodnej komory, Slovensko-poľskej obchodnej komory a Srbskej obchodnej komory. Živo sa zaujímali o našu spoločnosť a jej aktivity na trhoch bývalej Juhoslávie. Hovorilo sa i o perspektívach tejto časti Európy." Podľa manažéra marketingu zo strategického plánu a prieskumu trhu U. S. Steel Košice Pavla Gajdoša, balkánsky trh, vzhľadom na sesterskú USS Serbia, d.o.o., je pre firmu veľmi dôležitý. "V ostatnom čase tento trh vykazuje stály rast, ktorý bude podľa očakávania pokračovať aj v horizonte piatich rokov. Očakávame vyše 30-percentný rast predaja."

AQUA-THERM KYJEV
Ukrajina tvorí po Rusku druhý najväčší a neustále sa rozvíjajúci radiátorový trh z krajín bývalého Sovietskeho zväzu s ročnou spotrebou približne 970 tisíc kusov radiátorov všetkých typov. Na 9. ročníku medzinárodnej výstavy AQUA - THERM v Kyjeve od 14. do 17. mája USSK preto nemohla chýbať. br>"Na domácom trhu, ktorý je približne deväťkrát väčší ako slovenský trh, majú najväčšiu tradíciu liatinové (oceľové) rebrované radiátory, ktoré však postupne strácajú na popularite a nahrádzajú ich modernejšie, ale hlavne energeticky úspornejšie panelové radiátory," priblížil situáciu na trhu s radiátormi na Ukrajine vedúci manažér pre strategické trhové plánovanie Ivo Gajdoš. "Pretože nie je žiadny významný domáci výrobca, trh je odkázaný len na dovozy radiátorov. To je obchodná príležitosť pre radiátory KORAD. Úspech na trhu, okrem vhodnej obchodnej politiky, závisí aj od marketingovej podpory, ktorú chceme v budúcnosti na tomto teritóriu posilniť."
O dôležitosti ukrajinského trhu pre U. S. Steel Košice je presvedčený aj obchodný riaditeľ predaja radiátorov Ján Seman. "Dôvodov je niekoľko. Geografická blízkosť, rozvíjajúca sa ekonomika, zvlášť stavebný sektor, rastúca kúpna sila - 50 miliónov obyvateľov, žiadne bariéry v oblasti komunikácie... Problém je v tom, že vo svojich zámeroch pripisuje dnes vysokú dôležitosť Ukrajine každý európsky producent, či obchodná sieť. Osobitnú kapitolu tvoria Turci. Bolo ich na veľtrhu veľmi veľa. Sú lacní a kvalita výrobkov popredných producentov v ničom nezaostáva za európskym štandardom. Naša účasť na výstave splnila očakávania a vytvorili sme si dobré predpoklady na ďalší rozvoj - posilnenie súčasných pozícií."

CWIEME BERLÍN
Bezmála 540 vystavovateľov sa zišlo od 22. do 24. mája v Berlíne na veľtrhu CWIEME (Coil Winding, Insulations&Electrical Manufacturing exhibitions), ktorý je najväčším veľtrhom svojho druhu na svete. Koncentruje výrobcov motorov a ich komponentov, izolácií, vinutí, technológií v elektrotechnike i výrobcov plechov pre elektrotechniku.
"U. S. Steel Košice je tradičným a stabilným účastníkom tohto medzinárodného veľtrhu, ktorého vzrastajúcu dôležitosť potvrdila aj historicky prvá účasť najväčších európskych výrobcov ocele, akými sú Arcelor Mittal a Voest Alpine," uviedol obchodný riaditeľ pre predaj dynamo materiálu Stanislav Ferenčák. "O globalizáciu trhu a úsilí presadiť sa v Európe hovorila účasť firiem z Ázie i USA. Rokovania, ktoré sme absolvovali s našimi súčasnými i potenciálnymi zákazníkmi, svedčili o záujme trhu o plechy pre elektrotechniku z produkcie košickej oceliarne."
"Účasť U. S. Steel Košice na veľtrhu bola možnosťou konfrontovať trendy v tomto vysoko konkurenčnom trhovom segmente a ponúkla príležitosť stretnúť sa so zákazníkmi," konštatoval aj CTS manažér Stanislav Švidroň. "Získali sme množstvo cenných informácií a hovorili sme prakticky so všetkými, ktorí fungujú na tomto špecifickom trhu, počnúc dodávateľmi izolačných lakov pre ocele, cez firmy vyrábajúce výlisky, až po konečných výrobcov motorov, kompresorov, generátorov atď. Okrem zaujímavých nových obchodných príležitostí s existujúcim portfóliom výrobkov, bolo možné identifikovať potenciálne veľmi zaujímavé komodity, ktoré doteraz nemáme vo svojom výrobnom programe. Pri realizácii niektorých investícií by bolo možné rozšíriť produkciu aj o tieto nové výrobky s vysokou pridanou hodnotou, napríklad orientovanú oceľ (GO)."
Záujem o takzvanú GO oceľ, hlavne zo západoeurópskych krajín, zaznamenal aj marketingový manažér Ladislav Saučin. "Zvedaví na výrobky z dynamo ocele z Košíc boli návštevníci z Nemecka, Talianska, Francúzska, Španielska, krajín strednej Európy, Turecka, ale i z Afriky, Ázie a Južnej Ameriky. Po prvý raz sa na veľtrhu zišla naša kompletná európska konkurencia vo výrobe a distribúcii dynamo materiálu, doplnená o indický ThyssenKrupp Electrical Steel, Nashik a brazílsku Acesitu, ktorá patrí do skupiny Arcelor Mittal."

MSV NITRA
Štrnásty ročník Medzinárodného strojárskeho veľtrhu v Nitre (22. - 25. 5.) prilákal 880 vystavovateľov a spoluvystavovateľov zastupujúcich ďalších približne 250 firiem z 25 krajín. Prezentovali sa na takmer 30 tisíc štvorcových metroch výstavnej plochy v interiéri i exteriéri. Charakterizoval akciu manažér obchodnej propagácie V. Vavrík. "V porovnaní s minuloročným veľtrhom mierne narástli kryté plochy, čo signalizuje pretrvávajúce oživenie v strojárskom priemysle z minulých rokov. V prvý deň podujatia sa v našom stánku krátko zastavil minister hospodárstva SR Ľubomír Jahnátek. Zaujímal sa o novinky vo firme, predovšetkým o pozinkovaciu linku č. 3. Svojimi vedomosťami ukázal, že problematika novej investície je mu blízka a zaujíma ho. Chvíľu na návštevu si našiel aj viceprezident pre riadenie externých služieb a vzťahov Miroslav Kiraľvarga, ktorý sa v Nitre zúčastnil na stretnutí top manažérov Slovenska a Českej republiky. Podujatie, pod záštitou rezortných ministrov obidvoch krajín, sa konalo po prvý raz v roku 2005 v októbri v Brne."
"Slovenský trh s plochými oceľovými výrobkami," informoval manažér prieskumu trhu P. Gajdoš, "je jediným trhom, na ktorom má U. S. Steel Košice dominantné postavenie. To nás zaväzuje ku kvalitnej starostlivosti o našich zákazníkov. Účasť na najväčšom priemyselnom veľtrhu na Slovensku, akým nitriansky je, nám umožňuje neformálne diskutovať o ďalšom rozvoji vzájomne výhodnej a dlhodobej spolupráce. Ekonomika Slovenska sa rozvíja sľubne, čo má výrazný vplyv na zvyšovanie spotreby aj plochej valcovanej ocele. Táto skutočnosť, spolu s otvorenosťou trhu, láka na Slovensko konkurentov, preto v úsilí budovať vzťahy so zákazníkmi nemôžeme poľaviť."
Pre zákazníkov približne päťdesiatich firiem pripravili obchodníci spoločenské stretnutie, na ktorom sa generálny manažér pre stredoeurópsky región Miroslav Maďar a riaditeľ obchodnej kancelárie Košice Slavomír Jánošík poďakovali za doterajšiu spoluprácu.

Ďalšie články

Spoločné vyhlásenie

Po stretnutí zástupcov vlády SR a vedúci predstaviteľov spoločnosti Nippon Steel Corporation / U. S. Steel Košice 9.2. 2024.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...