KONTAKT    |   _eng _sk

Nová pozinkovacia linka nám otvorí dvere do automobiliek
           

Pridané: 27.6.2005
Autor: Iveta FIALOVÁ, Foto: Milan KATUNSKÝ
Kategória: 26/2005

U. S. Steel Košice má ďalšiu významnú investíciu

HDG
John Goodish, David Lohr, Mikuláš Dzurinda a John Surma si prezerajú miesto, kde vyrastie nová pozinkovacia linka.

Košickí hutníci budú už v roku 2007 dodávať výrobcom automobilov pozinkované plechy a svojou produkciou budú môcť tak konkurovať oceliarom kdekoľvek na svete. Stane sa tak vďaka najnovšej investícii, pozinkovacej linke č. 3, ktorú sa U. S. Steel Corporation rozhodla postaviť vo svojej slovenskej prevádzke. Začiatok výstavby sa spája s 23. júnom 2005, dňom slávnostného výkopu a položenia základného kameňa haly, v ktorej bude zariadenie umiestnené.

Významnej udalosti v U. S. Steel Košice sa minulý štvrtok zúčastnili členovia výkonného vedenia United States Steel Corporation na čele s prezidentom korporácie a CEO Johnom Surmom, predseda vlády Slovenskej republiky Mikuláš Dzurinda, predseda Košického samosprávneho kraja Rudolf Bauer, primátor Košíc Zdenko Trebuľa a reprezentanti košickej oceliarne vedení prezidentom Davidom Lohrom. Pozvanie prijal tiež chargé d´affaires Veľvyslanectva USA na Slovensku Scott N. Thayer. Miesto medzi hosťami zaujal aj zástupca zamestnancov najväčšej odborovej organizácie v spoločnosti, predseda Rady odborov OZ METALURG U. S. Steel Košice Mikuláš Duľa. Medzi účastníkmi slávnosti boli tiež predstavitelia automobilových firiem, ich dodávatelia, zástupcovia serviscentier, logistických spoločností i vedúci výrobca bielej techniky na Slovensku.

Pozinkovacia linka č. 3 bude produkovať pozinkované plechy, vrátane plechov pre neexponované a exponované časti automobilových karosérií, teda pre vnútorné i vonkajšie dielce. Zákazníci budú môcť odoberať vysokokvalitný pozinkovaný pás šírok osemsto až tisícosemstopäťdesiat milimetrov hrúbky od 0,2 do 2 milimetrov v zvitkoch s hmotnosťou od päť do tridsaťdva ton. Zariadenie umožní vyrábať kvalitný pozinkovaný pás rýchlosťou od stopäťdesiat do stoosemdesiat metrov za minútu. Ročná kapacita pozinkovacej linky je tristopäťdesiattisíc ton materiálu. Prácu pri novej linke nájde približne sto kvalifikovaných zamestnancov U. S. Steel Košice.

Materiál z novej pozinkovacej linky chce spoločnosť dodávať najmä automobilkám na Slovensku, ktoré sa stáva hlavnou lokalitou výroby automobilov na starom kontinente. Odhaduje sa, že do roku 2008 bude Slovensko vyrábať už najviac automobilov na hlavu na svete. Rast výroby automobilov na Slovensku sa odhaduje z takmer tristotisíc vozidiel v tomto roku na vyše milión vozidiel v roku 2010. Cieľom U. S. Steel je, konštatoval prezident U. S. Steel Corporation John Surma, mať oceľ v každom jednom z týchto vozidiel. Vyslovil presvedčenie, že výrobky z Košíc v ničom nebudú zaostávať za kvalitou výrobkov závodov v USA ponúkanou severoamerickému automobilovému priemyslu. Záujmom spoločnosti je stať sa preferovaným dodávateľom v Európe.

Nová žiarovo pozinkovacia linka je najnovšou v sérii investičných zlepšení realizovaných v uplynulom období v košickej hute. Či už ide o rozšírenie kapacity pocínovacej linky, montáž stanice na vákuové odplynenie ocele alebo prevádzku na výrobu elektrických ocelí. Z infraštruktúry sú to projekty na zvýšenie produktivity a spoľahlivosti výroby a inštalácia ekologických systémov na zlepšenie kvality vody a vzduchu. Košice pripravujú ďalšie investície, ktoré pomôžu spoločnosti vyrábať oceľový substrát pre túto linku. Informoval prezident U. S. Steel Košice David Lohr. Investície v predpokladanej čiastke dvadsať miliónov dolárov sa budú realizovať počas nadchádzajúcich dvoch rokov a ako uviedol, zvýšia istotu zamestnanosti zamestnancov spoločnosti. Už teraz sa vedenie firmy zamýšľa aj nad ďalšími projektmi súvisiacimi s najnovšou investíciou.

Dodávateľom pozinkovacej linky č. 3 v hodnote stošesťdesiat miliónov amerických dolárov je nemecká firma SMS Demag. Hala so zariadením vyrastú v blízkosti brány č. 3 železiarní. Už niekoľko dní sa na vyhradenom území pohybujú mechanizmy upravujúce terén. Na základy budovy a súvisiace zariadenia použijú stavbári počas výstavby približne dvadsaťpäť tisíc metrov kubických betónu, približne deväť tisíc ton konštrukčnej ocele si vyžiadajú samotná budova a infraštruktúra. Stavba zamestná vo fáze vrcholnej výstavby približne štyristo remeselníkov.

Práce na novej linke budú postupovať tak, aby boli v súlade so spustením výrobných prevádzok KIA Slovakia v roku 2007. Na začiatku bude linka vyrábať kombináciu konštrukčnej ocele a ocele pre automobilový priemysel. Časom sa dôraz presunie na výrobu automobilovej akosti podľa toho, ako sa budú rozvíjať kapacity.

Empty

ODPORÚČAME

11.10.2017
Opatrenia EK podľa Euroferu znižujú úroveň ochrany pred antidumpingom
13.9.2017
Rezortné vyznamenania pre deviatich košických oceliarov
7.9.2017
Bezpečnosť dodávateľov - ISNetworld