KONTAKT  |    _eng _sk

Galéria víťazov
           



Pridané: 14.09.2009
Autor: Milan KATUNSKÝ
Kategória: 37/2009

Ďalšia z iniciatív Maratónskeho klubu smerujúca k sprístupňovaniu a kompletizácii historických údajov nesie názov Galéria víťazov. Ide o proces vyhľadávania životopisných a výsledkových informácií z kariéry košických víťazov na MMM. Výsledkom niekoľkomesačnej činnosti redakčného tímu je unikátny súbor informácii, aký zrejme nenájdete zverejnený pri žiadnom inom svetovom maratóne. I najstarší maratón na svete v Bostone sa obmedzuje iba na chronologický zoznam víťazov.

Maratónsky klub v Košiciach chce využiť zostavené dáta pri ďalšej publikačnej činnosti. Ambíciou je samozrejme i vyhľadávanie ďalších informácií o košických šampiónoch. Ukážka je venovaná jednému z prvých povojnových víťazov, ktorý vyhral v rokoch 1948 a 1950 v Košiciach a v roku 1949 na maratóne v Bostone. Je ním Švéd Gösta Leanderson, s najlepším osobným časom 2:31:20 hod., ktorým ako víťaz v roku 1950 v Košiciach utvoril traťový rekord. Prekonal tak vtedajší platný rekord Argentínčana Juana Carlosa Zabalu z roku 1931, ktorý mal hodnotu 2:33:19 hod. Po prvý raz štartoval Leanderson na našom MMM už v roku 1946, vtedy však skončil na 2. mieste s časom 2:37:00 hod. Štartoval aj na maratónoch v rámci majstrovstiev Európy v roku 1946 v Oslo, kde skončil na 5. mieste i v roku 1950 na ME v Bruseli, kde dobehol na štvrtej priečke. V Bostone sa ešte raz postavil na štart najstaršieho svetového maratónu, a to v roku 1953, kde obsadil 3. miesto.

Empty

ODPORÚČAME

30.11.2021
Ocitne sa slovenský priemysel na európskej periférii ?
24.11.2021
Núdzový stav - cesta do práce
15.11.2021
Včera sme otvárali burzu v New Yorku
26.10.2021
Prvý úver so zelenými záväzkami symbolizuje vysadený strom

Táto stránka používa cookies

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...

  • Dôležité Vyžadované pre správne fungovanie stránky
  • Nastavenia Používajú sa na ukladanie Vašich nastavení
  • Analytika Používajú sa na analýzu návštevnosti
  • Personalizácia Používajú sa na personalizáciu obsahu