Vyhľadávanie:

Jednorazové lístky i mesačníky by mali byť drahšie

Jednorazové lístky i mesačníky by mali byť drahšie

Cestujúci MHD v Košiciach sa zrejme zvýšeniu cestovného nevyhnú

Zmena tarifného systému mestskej hromadnej dopravy v Košiciach je stále viac reálna. Minulý týždeň to naznačili na stretnutí s novinármi traja z päťčlenného predstavenstva DPMK, a.s. (po dnešnom rokovaní mestského zastupiteľstva, ktoré má v programe aj bod o odvolaní predstavenstva, dozornej rady a generálneho riaditeľa DPMK, už možno bývalého) Ladislav Vozárik, Alžbeta Franková a Milan Popovič. Hoci zvyšovanie cestovného nebolo témou tlačovej besedy, na programe boli výsledky pôsobenia predstavenstva od nástupu jeho členov 29. apríla 2004, hostia na otázku odkedy a o koľko sa budú ceny v mestskej hromadnej doprave meniť uviedli, že návrh na zvýšenie cestovného od 1. júla tohto roku pripravili, prerokovať a schváliť ho však môže iba mestské zastupiteľstvo. To by malo o návrhu rokovať už 26. apríla.

A ako môže vyzerať verdikt mestského zastupiteľstva? Jednorazový časový lístok do desiatich minút od označenia by mal stáť 14 korún, do 30 minút 17 korún a do hodiny 20 korún. K cenám mesačníkov sa členovia predstavenstva odmietli vyjadriť. Dodali iba, že pri použití elektronickej peňaženky by bolo možné využívať päťpercentnú komerčnú zľavu.

Zvýšenie tarify cestovného, ktorá sa nemenila od roku 2001, by umožnilo podľa L. Vozárika viac investovať aj do obnovy vozového parku. Z 204 autobusov jazdí na 183 kilometroch tratí 198, dokúpiť by bolo treba ročne 16 až 17 vozidiel. Zo 106 električiek, ktoré jazdia po takmer 34 kilometroch trate, má najmladšia už pätnásť rokov. Dvadsaťdva na trať nevychádza vôbec. Situáciu čiastočne riešia generálne opravy a rekonštrukcie. Ročne treba vynoviť aspoň šesť až sedem vozidiel. Dvadsaťsedem trolejbusov je síce prebytok, majú však už vysoký vek. Prvé kúpili dopravári v roku 1993, ďalšie v roku 1998. V meste jazdia na približne 13 kilometroch.

Ako to nakoniec dopadne, o tom sa dozvieme už o dva týždne. Isté je, že ak návrh poslanci odobria, drahšie cestovanie pocítia aj železiari. Možno predpokladať, že cena mesačného cestovného zo súčasných 590 korún vyskočí smerom hore.

Ďalšie články

Spoločné vyhlásenie

Po stretnutí zástupcov vlády SR a vedúci predstaviteľov spoločnosti Nippon Steel Corporation / U. S. Steel Košice 9.2. 2024.

Zásady ochrany osobných údajov

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...