KONTAKT  |    _eng _sk

Prioritná téma - voda v krajine
           



Pridané: 25.04.2011
Autor: Magdaléna FECURKOVÁ
Kategória: 09/2011

Vyhodnotili grantový program Kde a ako budeme bývať 2011

Ôsmy ročník grantového programu Kde a ako budeme bývať z dielne U. S. Steel Košice a občianskeho združenia SOSNA, ktorého cieľom je zvyšovať povedomie žiakov v ekologickej oblasti a podporovať ich aktivity v oblasti ochrany a rozvoja životného prostredia v areáli školy, miestnej komunite i okolitej krajine, už pozná víťazov. Včera, 27. apríla, prijali chlapci, dievčatá i pedagógovia z škôl prihlásených do súťaže pozvanie na malú slávnosť, aby si vypočuli verdikt výberovej komisie zloženej zo zástupcov košickej oceliarne, Košického samosprávneho kraja, študentov i pedagógov. Na environmentálne aktivity a riešenia bolo rozdelených 6 700 eur.

Ešte pred slávnostným vyhlásením výsledkov sa chlapci a dievčatá prostredníctvom prednášky Evy Sitášovej dozvedeli mnoho zaujímavostí z prírody okolo nás, zaujali aj prezentácie dvoch projektov, s ktorými vlani uspeli dve michalovské základné školy a ktorých výsledky vníma verejnosť na každom kroku.

"Ochraňovať životné prostredie máme všetci a je potešiteľné, že si túto povinnosť osvojujete aj vy," prihovoril sa žiakom prezident U. S. Steel Košice David J. Rintoul, ktorého na slávnosti sprevádzala manželka Mary. "A to je dôvod, prečo sme začali grantový program Kde a ako budeme bývať realizovať. Pre našu firmu, ktorá v ostatných desiatich rokoch investovala do životného prostredia viac ako 300 miliónov eur je dôležité byť zodpovedným susedom," konštatoval a požiadal školákov, aby neustali v svojich snahách zameraných na skvalitňovanie životného prostredia, ale pokračovali v nich rovnako intenzívne aj naďalej. Poďakoval sa za doterajšie výsledky a mládež ubezpečil, že s podporou košickej oceliarne môžu rátať aj v budúcnosti.

"V tomto ročníku," uviedla administrátorka programu z občianskeho združenia SOSNA Paulína Urdová, "sa do súťaže zapojilo dvanásť základných škôl, z nich porota ocenila sedem. Šesť projektov pritom korešpondovalo s prioritnou témou, ktorú sme vyhlásili po prvýkrát a bola ňou voda v krajine." Víťazné projekty, ako konštatovala, sú zamerané na mapovanie a vytváranie ekosystémov, objavovanie pokladov prírody, no predovšetkým na vodu v jej rôznych podobách. Ich cieľom je okrem iného zmena postojov žiakov a vytváranie kladného vzťahu k prírode a jej ochrane. Z rúk prezidenta košickej oceliarne Davida J. Rintoula a Paulíny Urdovej si potom symbolické šeky prevzali pedagógovia a žiaci zo Základnej a materskej školy Rakovec nad Ondavou, Základnej školy J. Urbana, Jenisejská 22, Košice, Základnej a materskej školy Žbince, Základnej školy Družicová 4 Košice, Súkromnej základnej umeleckej školy Michalovce, Spojenej základnej školy Dobšiná a Základnej a materskej školy Poproč.

Program pokračoval prezentáciou skúseností Hedvigy Mileovej z práce s deťmi na medzinárodnom projekte zameranom na environmentálnu výchovu Príma-Klíma-Životný štýl. O dobrú náladu i kultúrny zážitok sa postarali spevácky krúžok pri Základnej škole Jozefa Urbana v Košiciach a duo slovenských reprezentantiek v gymnastickom fitness z Gymnastik Prešov. Nesporným prekvapením a potešením pre všetkých školákov bola záverečná autogramiáda hokejistov HC Košice. Doslova v dave detí túžiacich po podpise a plagáte majstrovského tímu sa ocitli brankár Tomáš Halász, útočník Richard Jenčík a obranca Peter Slimák.

Podrobnejšie informácie o zameraní víťazných projektov prinesieme v budúcom vydaní Ocele východu.

Empty

ODPORÚČAME

30.11.2021
Ocitne sa slovenský priemysel na európskej periférii ?
24.11.2021
Núdzový stav - cesta do práce
15.11.2021
Včera sme otvárali burzu v New Yorku
26.10.2021
Prvý úver so zelenými záväzkami symbolizuje vysadený strom

Táto stránka používa cookies

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...

  • Dôležité Vyžadované pre správne fungovanie stránky
  • Nastavenia Používajú sa na ukladanie Vašich nastavení
  • Analytika Používajú sa na analýzu návštevnosti
  • Personalizácia Používajú sa na personalizáciu obsahu