Vyhľadávanie:

COVID 19 - zamestnaci
           

DOLEŽITÉ

Informujte ihneď telefonicky svojho nadriadeného, ak odpoviete ÁNO na hociktorú z nasledovných otázok:

  1. Vrátili ste sa v priebehu posledných 14 dní zo zahraničia?
     
  2. Boli ste posledných 14 dní v blízkom kontakte s osobou s dokázanou infekciou na COVID?
     
  3. Mali ste posledných 24 hodín ktorýkoľvek z nasledovných príznakov?
  • Horúčku
  • Kašeľ
  • Problém s dýchaním

Ak odpoviete ÁNO na hociktorú z týchto otázok, nemôžete vstúpiť do areálu U. S. Steel Košice.
Ak odpoviete ÁNO na hociktorú z týchto otázok, ihneď informujte telefonicky svojho nadriadeného.

Nevstupujte na pracovisko a kontaktujte svojho lekára, resp. Regionálny úrad verejného zdravotníctva (0918 389 841).

  • Od pondelka sa otvárajú bufety

BUFETY
Súčasnosť:        okienkový predaj
Od 25.5.2020:        otvorenie

•    K chladenej strave bude poskytovaný chlieb a čaj
•    Vstup do bufetov pri zachovaní hygienických pravidiel (rúško, 2 m odstupy, 1 osoba na 15 m2)
•    Bude umožnený nákup náhradnej stravy – aj rezané masové výrobky, kusové párky. Bez konzumácie v stravovacom zariadení .

JEDÁLNE
Súčasnosť:         uzavreté
Od 1.6.2020:        otvorenie

Jedáleň SVa, UMD a VA:
o    Výdaj teplej stravy pri dodržaní hygienických opatrení, sociálnej zdržanlivosti  a opatrení podľa usmernenia hygienika  (limitovaný počet osôb, povinné odstupy 2m, max 2 osoby pri stole, balený príbor, hygienické prestávky, zmennosť pri výdaji, tvárové rúška, vetranie, čistenie priestorov)
o    Výber jedál - 2+1 (2 mäsité , 1 bezmäsité, jednotná polievka)

 

  • Zamestnanecké centrum v piatok zatvorené

Zamestnanecké centrum bude v piatok, 17. apríla 2020 ZATVORENÉ z dôvodu sanitačného dňa.

  • Cesta do/z práce počas obmedzenia voľného pohybu osôb

Aktualizácia 8. 4. 2020

Prvý deň obmedzenia pohybu nám priniesol aj určité komplikácie, môžeme však potvrdiť, že vedenie U. S. Steel Košice dohodlo s Krajským riaditeľstvom policajného zboru SR, že v prípade cesty do práce   sa preukážete svojím občianskym preukazom, kartou zamestnanca USSK.
Ak budete požiadaní, spolupracujte pri vyplnení dotazníka na overenie informácií. Žiadne iné potvrdenie nie je potrebné.
Ak budete mať inú skúsenosť informujte nás o tom.

Vyrazte skôr
Odporúčame však, aby ste vyrazili z domu skôr, pretože sa dajú očakávať dopravné zápchy. Po prijatých opatreniach napriek úsiliu polície, nie je možné zachovať obvyklú plynulosť dopravy. Buďte prosím trpezliví.
V prípade meškanie v práci to vzhľadom na výnimočnosť situácie to bude považované za ospravedlnenú neprítomnosť. Zadané zmeny vo výrobe platia naďalej podľa plánu.
Tam kde došlo k chýbaniu zmien, bude potrebné si podľa potreby výroby výpadok nadpracovať.  
O zmenách a ďalších opatreniach vás budeme priebežne informovať.

***

V pondelok 6. apríla vláda SR rozhodla, že v záujme zamedzenia šírenia koronavírusu počas veľkonočných sviatkov bude voľný pohyb osôb od 8. do 13. apríla 2020 obmedzený. Výnimku z obmedzenia majú cesty do a zo zamestnania, na nákupy, návštevy lekára, pohreb príbuzného, pobyt v prírode v rámci okresu, prípadne v rámci Bratislavy a Košíc na území mesta. Dodržiavanie zákazu budú pravdepodobne kontrolovať hliadky polície a vojska a za nerešpektovanie hrozia postihy. V prípade kontroly cestou do/z práce sa preukážte svojím občianskym preukazom, kartou zamestnanca USSK a ak budete požiadaní, spolupracujte pri vyplnení dotazníka na overenie informácií. Žiadne iné potvrdenie nie je potrebné.
 Zároveň bolo na krajskej úrovni rozhodnuté o zrušení prímestskej dopravy v Košickom a Prešovskom kraji od piatka 10. apríla do pondelka 13. apríla. Je žiaduce, aby zamestnanci USSK riešili cestu do/zo zamestnania v uvedenom období individuálne alebo po dohode s majstrom.

  • Čierni, žltí, červení

    S vynikajúcim nápadom prišiel hlavný manažér pre podporu DZ Údržba Vladimír Kuruc. Aby sa ľudia nestretávali hromadne v šatniach, vypracoval jednoduchý systém, ako tomu zabrániť. Každú skrinku označili čiernou, žltou alebo červenou farbou. Ku každej farbe určili presný čas, kedy môže zamestnanec prísť do šatne. "Chceli sme zamedziť tomu, aby sa v rovnakom čase prezliekali zamestnanci tesne vedľa seba, aby bol dodržaný dvojmetrový odstup. Aby to bolo spravodlivé, poradie farieb a teda aj časy prezliekania meníme raz týždenne. Začali sme s tým minulý týždeň v pondelok a odskúšali sme si, že tento náš systém funguje," uviedol Vladimír Kuruc.

  • Zmena otváracích hodín v Zamestnaneckom centre od 23.3.2020 až do odvolania

    Otváracie hodiny: od 07:00 hod. do 13:00 hod. (každý pracovný deň)
    Pre doručenie dokladov mimo návštevných hodín môžu zamestnanci využiť poštovú schránku vedľa dverí do Centra, alebo vo vestibule brány č. 2 Pre ďalšie info nás kontaktujte na tel. č. 055 673 3300.

  •  Zmena v poskytovaní stravovania od 23.3.2020

Od pondelka už do priestorov bufetu nevstúpite

 

  • Opakovacie školenia a aktualizačná odborná príprava – predĺženie termínov platnosti

Zamestnancom, ktorí sa mali zúčastniť opakovacieho školenia v mesiaci marec,sa posúva termín školenia na neskorší termín, pričom im bude naďalej umožnené po dobu trvania mimoriadnej situácie vykonávať prácu tak, ako by mali školenie platné. Jedná sa o všetky školenia v oblasti BOZP i ochrany pred požiarmi, ako aj školenia vyplývajúce z interných predpisov USSK (napr. Kardinálne pravidlá). U činností, ktoré môže zamestnanec vykonávať len na základe platného Preukazu, osvedčenia alebo dokladu podľa zákona č. 124/2006 Z.z. je potrebné absolvovať Aktualizačnú odbornú prípravu (ďalej AOP) do piatich rokov odo dňa ukončenia predchádzajúcej aktualizačnej odbornej prípravy. Zamestnanci, ktorí na základe sprísnených interných pravidiel absolvujú AOP v kratšej lehote, ako je zákonom požadovaná lehota 5tich rokov, budú môcť naďalej vykonávať činnosti počas trvania mimoriadnej situácie aj v prípade, ak prekročia interne stanovený cyklus AOP. U zamestnancov, ktorým uplynie zákonom stanovená 5 ročná lehota pre absolvovanie AOP v mesiaci marec alebo apríl 2020, bude AOP riešená individuálne tak, aby nedošlo k prekročeniu 5 ročnej lehoty (takéto prípady je potrebné konzultovať s útvarom Vzdelávanie a rozvoj).

  • Dodržiavajte preventívne opatrenia, ktoré sú najlepšou prevenciou

  • nepodávajte si ruky pri osobnom stretnutí
  • snažte sa dodržiavať odstup aspoň 2 metre od ostatných pracovníkov
  • dbajte na dôkladnú osobnú hygienu rúk, zvýšenú dezinfekciu povrchov, ktorých sa dotýkate v práci aj v domácnosti
  • nedotýkajte sa neumytými rukami očí, nosa či úst
  • zakrývajte si nos a ústa pri kašľaní a kýchaní (jednorazovou papierovou vreckovkou, ktorú následne zahoďte do koša, alebo aspoň rukávom)
  • keď sa vytvára zástup ľudí, ako napríklad pri turniketoch na konci pracovnej zmeny, snažte sa udržať si odstup a netlačiť sa. To isté platí v prostriedkoch MHD.
  • vyhýbajte sa miestam, kde sa zdržuje veľa ľudí. Ak je Váš pobyt na takomto mieste nevyhnutý, snažte sa obmedziť čas na takomto mieste na najkratší čas a dodržujte  odstup od iných osôb aspoň 2 metre

  • Varovanie kybernetickej bezpečnosti – buďte opatrní pri online nákupoch

Bolo zistených niekoľko podozrivých online obchodov, ktoré ponúkajú nedostatkový tovar, ako napríklad rúška alebo iné ochranné prostriedky. Stránky sa tvária ako legitímne, ale chýbajú na nich akékoľvek obchodné údaje o prevádzkovateľovi. Tieto obchody zbierajú od používateľa údaje, ako sú napríklad meno, mailová adresa, fyzická adresa a telefón. Upozorňujeme, že môže ísť o snahu zbierať osobné a citlivé údaje a tovar, ktorý používateľ objedná, nemusí byť doručený. Odporúčame si pred každým online nákupom overiť reputáciu predajcu. Ak máte akékoľvek podozrenie, nezadávajte na stránke platobné ani iné citlivé údaje.
Buďte opatrní aj v mailovej komunikácii, rozšírená je aj kampaň, ktorá zneužíva dôveru ľudí k svojmu zamestnávateľovi. V maili je odkaz na nové pravidlá v súvislosti s prenosnými chorobami. Linka odkazuje na škodlivú doménu a po kliknutí na odkaz používateľ stiahne do zariadenia škodlivý softvér.
Odporúčame upozorniť aj vašich rodinných príslušníkov, aby opatrne postupovali v online nákupoch a komunikácii.

 

  • Aktuálny režim vstupu do Nemocnice Košice Šaca a polikliniky vo VA USSK

    Od dnešného dňa, 18. 3. 2020, zriadila Nemocnica Košice-Šaca a.s. 1. súkromná nemocnica pre pacientov 2 vstupy do budovy nemocnice. 
    Vstup od lesa, zo zadnej strany nového operačného centra, je určený pacientom, ktorí idú na plánované vyšetrenie a do ambulancií všeobecného lekárstva.
    Vstup z bočnej strany nového operačného centra slúži pre sanitky a pacientov, ktorí idú na urgentný príjem. Pri obidvoch vchodoch stojí zamestnanec nemocnice, ktorý s pacientom vypíše tlačivo "Prehlásenie pacienta" o klinickom stave a cestovateľskej anamnéze a odmeria mu telesnú teplotu. 
    Vstup pre pacientov na polikliniku vo Vstupnom areáli USSK je zriadený pri vstupe s recepciou. Aj tu platí, že pri vstupe stojí zamestnanec nemocnice, ktorý s pacientom vypíše tlačivo "Prehlásenie pacienta" o klinickom stave a cestovateľskej anamnéze a od zajtra mu odmeria aj teplotu. Týmto opatrením sa vedenie nemocnice snaží chrániť zamestnancov a pacientov.

  • S receptom do lekárne?

Ak si potrebujete v lekárni v poliklinike vo Vstupnom areáli U. S. Steel Košice vyzdvihnúť lieky, majte, prosíme, strpenie pri ich výbere. Aj tu platia prísne hygienické opatrenia (výdaj liekov z chodby polikliniky cez okienko, optimálne je platiť kartou), ktoré trochu predlžujú čas obsluhy. Buďte preto empatickí, dodržujte od seba odporúčanú vzdialenosť 2 metre. Personál lekárne sa snaží každému vyhovieť čo najskôr. Zdôrazňujeme, že od 12:00 do 12:30 je v lekárni dezinfekčná prestávka.
Ak pravidelne užívate lieky, zavolajte svojmu lekárovi a požiadajte ho o elektronický recept a lieky si dajte vypísať na dlhšie obdobie. Ak patríte do rizikovej skupiny, požiadajte inú osobu (príbuzných, suseda), aby vám lieky v lekárni vybrala. Potrebuje na to vaše rodné číslo.
Ak užívate lieky, ktoré nie sú v lekárni bežne dostupné, zavolajte do konkrétnej lekárne a požiadajte, aby vám ich objednali. Vyhnete sa opakovanej návšteve lekárne. Dodacie lehoty  sú dlhšie ako obvykle, buďte trpezliví.

  • Obmedzený režim stravovacích služieb

S účinnosťou od 16.3.2020 bude obmedzený režim poskytovania stravovacích služieb. Budú zatvorené jedálne Vstupný Areál, Studená Valcovňa a Repre VA a malé a stredne veľké bufety na obdobie 14 dní. Otázky ohľadom stravovania smerujte na PHDr. Miroslava Sajka, t.č. 6734949, 917952804, resp. emailom msajko@sk.uss.com 

 Obmedzený režim stravovacích služieb

 

  • Pozastavenie lekárskych preventívnych prehliadok

V súvislosti s opatreniami SR ohľadom vírusu COVID-19 je od budúceho pondelka, t.j. od 16.3.2020 až do odvolania, pozastavený výkon všetkých lekárskych preventívnych prehliadok (LPP). Zamestnanci, ktorým skončí platnosť predchádzajucej LPP od 16.3.2020 možu naďalej vykonávať pridelenú prácu. Otázky ohľadom LPP smerujte na Mgr.Danu Sikorovú, t.č. 6734690, 917731711, resp. emailom na dsikorova@sk.uss.com.

 

  • Vydávanie potvrdení o pracovnom pomere

Zamestnanci, ktorí dochádzajú do zamestnania v USSK a DS zo zahraničia, môžu požiadať o Potvrdenie o pracovnom pomere v Zamestnaneckom centre tel.: 3 3300.

 

  • Žiadosť o ošetrovné a dočasnú pracovnú neschopnosť

V prípade, že máte dočasnú pracovnú neschopnosť (DPN) z dôvodu karantény pre koronavírus, bezokladne o tejto skutočnosti informujte e-mailom na zamestnaneckecentrum@sk.uss.com. Potrebné údaje: osobné číslo, stredisko, tel. kontakt, dátum začiatku DPN, dátum prípadnej najbližšej kontroly u lekára, a prípadne dátum ukončenia DPN. Zároveň je nutné informovať aj svojho priameho nadriadeného.

V prípade, že využijete možnosť uplatniť si nárok na ošetrovné z dôvodu uzatvorenia predškolského alebo školského zariadenia vášho dieťaťa, pre včasné a správne spracovanie miezd je potrebné, aby ste kópiu vyplneného formulára Sociálnej poisťovne doručili v elektronickej podobe, poštou, alebo iným spôsobom do Zamestnaneckého centra. 

 

  • Školenia dočasne pozostavené

V súvislosti so vzniknutou situáciou boli pozastavené všetky školenia do odvolania. Platnosť odbornej spôsobilosti  sa predlžuje do odvolania aj bez  potreby vykonania opakovaného periodického preskúšania a absolvovania aktualizačnej odbornej prípravy. 

 

  • Rekondičné pobyty pozastavené

Z dôvodu preventívnych opatrení sú rekondičné pobyty pozastavené do odvolania. O ďalších zmenách vás budeme informovať.

 

  • Zatvorenie Centra pre výdaj OOPP pre návštevy

Z dôvodu zvýšených opatrení kvôli Novému koronavírusu (COVID-19) s okamžitou platnosťou uzatvárame až do odvolania Centrum pre výdaj OOPP pre návštevy. Poskytnutie OOPP pre návštevy bude možné len v nutných prípadoch a po udelení výnimky VP alebo Prezidentom a ohlásené vopred aspoň 24 hodín mailom alebo telefonicky na Ing. Stanislav Pulko, 0917 626 458, spulko@sk.uss.com.

 

 

 

 

 

 

KONTAKTY

Ak máte otázky alebo chcete získať ďalšie informácie ohľadom koronavírusu kontaktujte:

Hotline / Zamestnanecké centrum:
Telefón: 055/673 3300, 68395, 61715
Email: zamestnaneckecentrum@sk.uss.com

Úrad verejného zdravotníctva SR (Call centrum s nepretržitou prevádzkou):
Telefón: 917 222 682 a 918 659 580
Email: novykoronavirus@uvzsr.sk

Regionálny úrad verejného zdravotníctva v Košiciach:
Telefón: 918 389 841

Národné centrum zdravotníckych informácií:
*0123, ktoré smeruje na infolinku 0800 221 234

Nemocnica Šaca (v čase 7:00-19:00):
Telefón: (55) 7234-111 (v menu vyberte položku č.7)

ADRESA:
 

U. S. Steel Košice, s.r.o.
Vstupný areál U. S. Steel
044 54 Košice
Slovenská republika

FAKTURAČNÉ ÚDAJE:
 

IČO: 36 199 222
IČ DPH: SK7020000119
Obchodný register: Okresný súd Košice I, Odd.: Sro, Vložka č.: 11711/V

NAVŠTÍVTE NÁS:

 

Ako sa k nám dostať - Google map

GPS súradnice:
48.624314 N, 21.188045 E –

Nakladacie miesta DZ EXpedícia

Môžete navštíviť aj stránky našej materskej spoločnosti
United States Steel Corporation.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...