KONTAKT  |    _eng _sk

Ako dostať CSR do médií?
           



Pridané: 16.10.2019
Autor: Ľubomíra Šoltésová
Kategória: 10/2019

V Košiciach sa stretli spoločensky zodpovedné firmy

Spoločnosť U. S. Steel Košice, T-Systems Slovakia, Whirlpool, VSE, Deutschmann, Kosit; to všetko sú firmy z východného Slovenska, zoskupené v neformálnom združení spoločensky zodpovedných firiem Business Leaders Forum (BLF). Toto združenie sa snaží od roku 2004 ukázať, ako vyzerá zodpovedné podnikanie v praxi, čo naviac oproti legislatívnym požiadavkám robia firmy pre svojich zákazníkov a etiku v podnikaní, pre svojich zamestnancov, ochranu životného prostredia či ako podporujú rozvoj komunity. Hoci na začiatku boli členmi BLF prevažne dcérske spoločnosti nadnárodných korporácií, v súčasnosti má združenie už 43 členov.

Témou regionálneho stretnutia BLF 26. septembra 2019 v Košiciach bola okrem výmeny skúseností a prezentácie spoločensky prínosných riešení aj diskusia na tému Ako dostať CSR do médií. O svoje názory na túto tému sa prišli podeliť šéfredaktor denníka Korzár Jaroslav Vrábeľ a generálna riaditeľka mediálneho domu Košice: Dnes Alexandra Mihók Kvietková. Podľa predstaviteľov médií je potrebná komerčná, t.j. platená spolupráca aj pri prezentácii CSR firiem. „Firmám ponúkame možnosť prezentovať sa pred 800 tisíc ľuďmi. Je to služba v určitej kvalite, za ktorú pýtame peniaze,“ myslí si Jaroslav Vrábeľ. „Nemusí ísť pritom len o plošnú inzerciu, ale prirodzenejšie a efektívnejšie môžu byť skôr rozhovory či posty na sociálnych sieťach daného média,“ doplnila ho Alexandra Mihók Kvietková. Pre spontánnu publicitu je nutné splniť tri podmienky, a to, aby bola téma aktuálna, atraktívna a autentická. Podľa Ľubomíry Šoltésovej z USSK „firmy by očakávali ústretový prístup pri prezentácii CSR, najmä pokiaľ ide o dobročinné podujatia na podporu komunity, ktorá ani nie je zákazníkom pre produkty firmy. Príklady dobrej praxe by mohli inšpirovať ďalšie firmy, organizácie i jednotlivcov robiť niečo ďalšie v prospech komunity či celej spoločnosti.“ Zaujímali ju aj príklady CSR aktivít oboch lokálnych médií. Bezprostredná výmena názorov medzi zástupcami firiem a médií obohatila regionálne stretnutie BLF o užitočnú a najmä pre nových členov aktuálnu tému.

Empty

ODPORÚČAME

30.11.2021
Ocitne sa slovenský priemysel na európskej periférii ?
24.11.2021
Núdzový stav - cesta do práce
15.11.2021
Včera sme otvárali burzu v New Yorku
26.10.2021
Prvý úver so zelenými záväzkami symbolizuje vysadený strom

Táto stránka používa cookies

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...

  • Dôležité Vyžadované pre správne fungovanie stránky
  • Nastavenia Používajú sa na ukladanie Vašich nastavení
  • Analytika Používajú sa na analýzu návštevnosti
  • Personalizácia Používajú sa na personalizáciu obsahu