KONTAKT  |    _eng _sk

Dvadsaťštyri hodín v Le Mans
           



Pridané: 14.08.2006
Autor: -pd-
Kategória: 32/2006

Priaznivci motoristického športu určite vedia, čo sú preteky Le Mans. Sú to dvadsaťštyri hodinové automobilové a motocyklové preteky, ktoré sa konajú v mestečku Le Mans juhozápadne od francúzskej metropoly Paríž. Od roku 2000 sa Le Mans dostáva do povedomia aj ako centrum najväčšieho počtu pretekárov na korčuliach in-line. V uplynulom mesiaci sa tam konali 24-hodinové preteky na kolieskových korčuliach, ktorých sa zúčastnili aj štyria naši spolupracovníci z U. S. Steel Košice Daniela Pastieriková, Anton Novotný, Henrik Hric a Radoslav Macko, ktorí boli členmi česko-slovenskej výpravy.
Legendárny okruh meria 4,2 km, na ktorom jazdia pretekári v 10-členných družstvách formou štafety a odovzdávajú si štafetový kolík. Počty okruhov sa merajú čipmi a víťazom sa stáva družstvo, ktoré za 24 hodín absolvuje najväčší počet kôl. V týchto pretekoch štartovalo približne 6000 korčuliarov, ktorí vytvorili 600 tímov. Ako po iné roky, aj teraz sa súťažilo v kategóriách mužov, žien, študentov, seniorov a jednotlivcov. Zaujímavosťou na týchto pretekoch bolo, že štartovala laická verejnosť s absolútnou svetovou špičkou.
Naši pretekári štartovali v štyroch rôznych družstvách. V družstve Inlajn.Cz-Rolling Girls, ktoré tvorili štyri Slovenky a 6 korčuliarok z Čiech, bola aj Daniela Pastieriková. Tento tím skončil na peknom 158. mieste z celkového počtu 600 družstiev s počtom okruhov 141. Zo 17 ženských tímov skončili na 8. mieste. Ďalší z našich korčuliarov Anton Novotný bol členom družstva Inlajn.Cz - Easy Riders, ktoré s počtom 168 kôl obsadilo veľmi pekné 31. miesto. Obaja sa na tieto 24-hodinové preteky, ktoré dôkladne preverili ich psychickú a fyzickú zdatnosť, veľmi intenzívne pripravovali. Ich umiestnenia, ako členov spomínaných družstiev, predčili ich očakávania. "Horúce slnko a vysoké teploty nás na trati dosť potrápili. Trať bola náročná v tom, že po úvodnom, asi 800 metrovom stúpaní, sa zrazu s rozklepanými nohami rútite dolu kopcom do prudkej zákruty. Keď vás obehne superman, ktorý je v prvej svetovej desiatke, dúfate, že mu aspoň z kopca budete rýchlosťou stačiť. Lenže nebudete, pretože on si to "strihne" priamo do zákruty a ešte v nej prekladá nohami ako baletka. Technika profesionálov je skrátka profi," neskrýval svoje dojmy z pretekov Anton Novotný. Po návrate sa nechala počuť aj Daniela Pastieriková, ktorá svoju účasť na 24-hodinovke v Le Mans zhodnotila slovami: "Keď stihnete vláčik, ste šťastný, že si trochu oddýchnete a zlepšíte čas. Na trati je súčasne 600 pretekárov, ale chytiť dobrý vláčik bolo veľmi ťažké. Ja som ťahala vláčik asi päťkrát, ale viezla som sa iba raz. Ale bolo aj dosť riskantné sa viesť po tak náročnej trati. V druhej polovici pretekov už veľa vláčikov zažilo skupinový pád. Pre mňa bolo najkrajším zážitkom korčuľovať pri východe slnka. Mala som šťastie, že som sa dostala na trať o pol štvrtej ráno, kedy druhá polovica dievčat ešte spala. Keď som korčuľovala dole kopcom proti vychádzajúcemu slnku v chladnom ráne, mala som pocit ľahkosti, akoby som lietala. Takýto pocit eufórie sa inde nedá zažiť."
Nie je ničím neobvyklým, že športovci pri takomto výkone potrebujú zázemie, tzv. support, ako ho nazvali samotní pretekári. Takýmito "supporťákmi" boli aj Henrik Hric a Radoslav Macko, ktorí mali na starosti meranie času, zapisovanie počtu kôl, zabezpečovanie pitného režimu, manažovanie času počas oddychu medzi kolami a tiež spánok. Supporťáci boli zároveň aj mechanikmi, ktorí sa starali o kolieska, opravu ložísk, prípadne výmenu poškodeného rámu korčulí. V našej slovenskej výprave bolo 18 korčuliarov, ktorí sa po návrate zhodli v názore, že k dosiahnutým výborným výkonom im pomohol kvalitný servis i priaznivé vytvorené podmienky, ktoré v Le Mans počas 24-hodinovky mali. Naši supporťáci Hric a Macko pre zmenu vyjadrili názor, že lepšie ako o všetkých sa starať, je pretekať. Preto sa obaja už tešia na budúci rok, kedy budú na tomto podujatí súťažiť ako členovia česko-slovenského tímu. Určite pôjde na túto 24-hodinovku aj viac našich zamestnancov než spomínané kvarteto. Korčuliarov, ktorí sa venujú tomuto športu a ktorých sme už zaregistrovali na našej letnej olympiáde, máme v U. S. Steel Košice určite viac.

Empty

ODPORÚČAME

01.04.2021
V testovacom mieste v areáli U. S. Steel Košice už testujú len zamestnancov
15.03.2021
Poznáme víťazné projekty Spoločne pre región 2021
17.02.2021
Sčítanie obyvateľstva 2021
17.12.2020
V roku 2021 venuje U. S. Steel Košice do súťaže štyri nové autá