Vyhľadávanie:

Expedícia s automatickými bránami

Expedícia s automatickými bránami

Automatické ovládanie brány. Poviete si maličkosť. Veď dnes to nie je nič nezvyčajné. V našom podniku, kde sú veľké brány na ešte väčších halách, to zas až taká samozrejmosť ešte nie je. Pokročiť v tomto smere sa vlani rozhodli aj v divíznom závode Expedícia. Vytipovali si miesta, ktoré chceli zmodernizovať.

"Išlo o tri zvislo posuvné brány v hale expedície obalovej vetvy," hovorí technický pracovník divízneho závodu Expedícia Ján Fáber. "Projekt na ich obnovu iniciovali generálny manažér pre finálnu výrobu Thomas J. Kevin a riaditeľ divízneho závodu Expedícia Miroslav Bučko. Cieľom plánovanej obnovy bolo vylúčiť obsluhu, zautomatizovať otváranie a zatváranie brány, ako aj zvýšiť teplotnú pohodu zamestnancov v halách, hlavne v zimných mesiacoch."

Myšlienka dostala zelenú a prvú bránu s označením BEX 1 v prevádzke Expedícia studenej vetvy II spustili do oficiálnej prevádzky koncom októbra 2011. Čo tomuto kroku predchádzalo?

"Keďže brány sú zaradené do kategórie vyhradených technických zariadení, tím, ktorý sa problematikou zaoberal, sa rozrástol aj o kolegov z odboru VTZ a Bezpečnosti práce. Projekt na základe požiadaviek spracoval Róbert Šándor z útvaru inžinierskych činností U. S. Steel Košice. Podieľali sa na ňom aj dodávatelia samotných brán a elektroúdržbári divízneho závodu Údržba, hlavne Peter Hirka a Jozef Bugoš. O realizáciu sa postarala firma Kybernetika s.r.o. Košice," ozrejmuje pozadie novinky J. Fáber a dodáva, že o úspešné dotiahnutie projektu do konca sa pričinili aj zamestnanci prevádzky Expedícia studenej vetvy II. Pri vymenúvaní aktérov nechce zabudnúť ani na riaditeľa pre bezpečnosť práce valcovní a finálnej výroby Pavla Vaščáka, ktorý projekt obohatil o takzvané bezpečnostné bariéry, ktoré zvyšujú bezpečnosť prejazdu neštandardných vozidiel, napríklad samohybných plošín.

A ako to funguje v praxi? "Brána je opatrená dvomi závorami - jedna je umiestnená pred bránou z vonkajšej strany haly a druhá je vo vnútri haly. Pred každou závorou je vyznačený priestor STOP, v ktorom musí vodič s motorovým vozidlom zastaviť. Brána sa automaticky otvorí, po nej aj závory a na bráne sa rozsvieti semafor so zeleným svetlom. Po opustení priestoru vozidlom sa závory zatvoria a po nich sa zatvorí aj brána," vysvetľuje J. Fáber. "Postup si môžu vodiči prečítať aj na informačnej tabuli umiestnenej pri bráne."

Vodiči si na novinku (v súčasnosti sú v divíznom závode v prevádzke tri brány) zatiaľ ešte iba zvykajú a hoci sú podľa vyjadrenia vedúceho prevádzky Expedícia studenej vetvy II Petra Eliáša doterajšie odozvy používateľov, hlavne vodičov nákladnej dopravy pozitívne, chce to čas, kým sa s automatickým ovládaním brán zžijú.

Ďalšie články

Spoločné vyhlásenie

Po stretnutí zástupcov vlády SR a vedúci predstaviteľov spoločnosti Nippon Steel Corporation / U. S. Steel Košice 9.2. 2024.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...