Vyhľadávanie:

Hovoríme s regionálnym riaditeľom prevádzky Eurest Gabrielom Vrzalom

Hovoríme s regionálnym riaditeľom prevádzky Eurest Gabrielom Vrzalom

Cieľom je zvýšiť záujem o teplú stravu, v bufetoch zmeniť sortiment

Viac než tri mesiace uplynuli od chvíle, čo sa firma Eurest ujala poskytovania stravovacích služieb v spoločnosti U. S. Steel Košice. V rozhovore s jej prevádzkovým riaditeľom Gabrielom Vrzalom hodnotíme doterajšie účinkovanie Eurestu, načrtneme pripravované novinky a dotkneme sa aj témy, na ktorú poukazujú mnohí železiari. Cien v bufetoch.

· Firma Eurest pôsobí v U. S. Steel Košice už vyše sto dní. Čím sa z vášho pohľadu vyznačovali, jednoducho, ako by ste ich charakterizovali?
Priznávam, že sme si ani neuvedomili, že je už za nami sto dní. Od prvého dňa nášho pôsobenia sme sa sústredili na dosahovanie a naplnenie garancií týkajúcich sa spočiatku bezproblémového prechodu a následne stabilizácie a nastavenia štandardov a kvality služby, ktorú sme deklarovali. Posúdenie, či sme naše predsavzatia naplnili, necháme na rozhodnutí našich hostí, teda zamestnancov spoločnosti U. S. Steel Košice. Minimálne si myslím, že sme nesklamali.

· Na čo ste zvlášť hrdí?
Hlavne na spomínaný prechod a prvé dni poskytovania našej služby. Technicky zrealizovať bezproblémový prechod stravovateľa u takého klienta, akým je U. S. Steel Košice, nie je žiadna hračka. A na čo sme najviac hrdí? Sú to dnes už naši zamestnanci, ktorých sme prevzali. Sú úžasní, šikovní a odhodlaní učiť sa zmenám. Prispôsobili sa našim náročným štandardom. Oni sú a aj budú naša tvár... Preto tá hrdosť.

· Viackrát sa v súvislosti so zabezpečovaním stravovacích služieb pre košických oceliarov hovorilo zo strany firmy Eurest o určitých novinkách, ktorých cieľom je pritiahnuť do jedální viac ľudí. Mohli by ste byť konkrétnejší? Čo sa už podarilo a čo pripravujete?
Je to pravda. Snažíme sa zabezpečiť čo najvyšší záujem o teplú stravu. To je naša priorita. Veríme, že keď vytvoríme v našich jedálňach príjemné prostredie, tak sa nám toto očakávanie naplní. Od začiatku sme zaviedli hlavne nové produkty v oblasti vlastnej výroby, ktoré dnes ponúkame v našich bufetoch - bistrách. Ide o langoše, placky, rezne. Ponuku v tejto oblasti chceme ďalej rozširovať, napríklad o sendviče a rôzne teplé jedlá. Na to ale musíme v prvom rade zabezpečiť technické podmienky. Tiež s cieľom zaistiť maximálnu bezpečnosť produktov. Zaviedli sme gastrokalendár s tematickými týždňami kuchýň rôznych štátov. V apríli je to napríklad talianska kuchyňa. Uskutočnili sme rôzne ochutnávky. Spomeniem mexické jedlá, dezerty či promo akciu na nápoje. Zmenili sme repre jedáleň a zaviedli nový jedálny lístok. Plánujeme zároveň rekonštruovať jedálne a doplniť ich prvkami minútkovej kuchyne. Je toho ešte viac, ale niečo si zatiaľ necháme pre seba.

· Kvalitná a chutná teplá strava, ktorú vyzdvihujú mnohí stravníci, firmu Eurest chváli. Množstvo kritických ohlasov však vzbudzujú každý týždeň rastúce ceny tovarov v bufetovej sieti. Prečo je medzi cenami sortimentu v našich bufetoch a bežnými neakciovými cenami v obchodoch s potravinami taký veľký rozdiel?
Najdôležitejšie je chutne navariť. Ďakujeme za trošku chvály, vážime si to. Chápeme našich hostí, že majú výhrady k niektorým položkám doplnkového sortimentu. Jeho ceny sú upravované v závislosti od zmien cien produktov našich dodávateľov. Podstatné ale je, že čo sa týka cien, nikdy sa nemôžeme vyrovnať veľkým obchodným reťazcom. To by sme museli, poviem to po lopate, objednávať z jednotlivých tovarov doplnkového sortimentu pre bufety, napríklad nejaké cukrovinky, celé kamióny. Vždy je to totiž otázka vstupných nákladov a my nie sme a pravdepodobne ani nebudeme obchod s potravinami. Cieľ máme spolu s naším zmluvným partnerom, teda U. S. Steel Košice, iný. V súlade so zásadami správnej výživy zmeniť postupne štruktúru tovaru predávaného v bufetoch v prospech rozšírenia sortimentu hotových jedál a potravín, ktoré ich nahrádzajú. Sú to napríklad bagety, sendviče, šaláty. Každopádne sa budeme snažiť predávať tak, aby naši hostia kupovali v bufetoch a boli spokojní. Pripravujeme samozrejme aj cenové akcie, aby sme zjemnili niekedy nepriaznivý vývoj cien, ktorý nevieme ovplyvniť.

· Vrátim sa k predchádzajúcej otázke. Ale prečo, pýtajú sa viacerí železiari, ceny tak veľmi narástli? Napríklad v prípade syrov či údených výrobkov, o masle nehovoriac. Vravíte, že ceny niektorých položiek tovarov sú upravované v závislosti od zmien cien produktov vašich dodávateľov. Sú iní než v prípade vášho predchodcu? Nevidieť, že by boli tovary iné...
O dodávateľoch, ktorí sú pre celý Eurest rovnakí, rozhoduje náš centrálny nákup. Po našom príchode do U. S. Steel Košice sme sa s ním dohodli, že v rámci prechodného času podmienky dovtedajšieho nákupu nebudeme meniť tri mesiace. To sa aj stalo. Od 1. apríla 2013 boli nastavení dodávatelia aj jednotné ceny komodít pre celý Eurest. Nie je to tak, ako sa niekto mylne domnieva, že bufety zasiahli tri vlny zdražovania toho istého tovaru. Ceny boli skutočne v ostatných týždňoch upravované, ale vždy sa to týkalo iného sortimentu. V bufetoch sa postupne objavia aj úplne nové tovary, ktoré tu ešte neboli. Chceme rozšíriť paletu doplnkového sortimentu, len to nejde hneď. Potrebujeme zhodnotiť systém skladovania a technické možnosti.

· Vysokopeciari a oceliari poukázali na nečitateľnosť nových cenoviek v bufetoch, ktoré ste už vymenili, prípadne ešte vymieňate. No aj na rozdiel cien, ktoré boli na nich uvedené a aké im napokon pokladníčka naúčtovala. Ako je to možné?
Prešetrili sme tento prípad z konca marca v bufete Oceliareň. Došlo tu k zlyhaniu ľudského faktora. Naša pracovníčka nemala aktualizované cenovky v prípade jogurtov a čajov. Za tento vážny nedostatok sme sa ospravedlnili a prijali opatrenia, aby sa takáto situácia už neopakovala.

· Ešte raz k cenám a štruktúre tovaru. Preháňajú oceliari ak tvrdia, že možno na druhý mesiac bude bufet ponúkať bežný jogurt za dve eurá?
Na podmienkach zmien v štruktúre tovaru predávaného v bufetoch a monitorovaní cien sme sa dohodli s naším partnerom pri podpise dodávateľskej zmluvy. Chceme, ako už povedal, rozširovať sortiment ponúkaných hotových jedál, teplých i balených chladených, ako aj potravín nahrádzajúcich hotové jedlá - spomínané bagety, šaláty, sendviče, a to na úkor sortimentu údenín, mäsových výrobkov, syrov, kondenzovaných potravín a pochutín v súlade so zásadami správnej výživy. Každú etapu zmeny má odobriť Stravovacia komisia U. S. Steel Košice. My sme sa zároveň zaviazali minimálne raz štvrťročne monitorovať ceny štyridsiatich najpredávanejších položiek sortimentu výrobkov v minimálne piatich podobných zariadeniach v Košiciach. Dohodli sme sa na zásade, že cena žiadneho monitorovaného výrobku predávaného v našich bufetoch sa nebude líšiť od zistenej priemernej ceny v podobných zariadeniach o viac než päť percent. Aj teraz takýto monitoring prebieha.

· Čo plánujete pre zvýšenie úrovne stravovania v závodných jedálňach urobiť v najbližšej budúcnosti?
Nechajte sa prekvapiť. Chystáme toho veľa k spokojnosti každého. A to je náš cieľ.

· Nebudete konkrétnejší?
Už čoskoro.

Ďalšie články

Spoločné vyhlásenie

Po stretnutí zástupcov vlády SR a vedúci predstaviteľov spoločnosti Nippon Steel Corporation / U. S. Steel Košice 9.2. 2024.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...