KONTAKT  |    _eng _sk

Je elektronický obchod cestou k úspešnému obchodu?
           



Pridané: 05.04.2004
Autor: Magdaléna FECURKOVÁ, Foto: Zuzana KOTTLEROVÁ
Kategória: 14/2004
SAEC
Minulý týždeň v hoteli Teledom diskutovali odborníci za okrúhlym stolom o elektronickom obchode. Na podujatí, ktoré pripravila Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC) a ktorého hlavným partnerom bola spoločnosť U. S. Steel Košice, sa zúčastnil aj viceprezident pre informačné technológie Peter Richardson.

Minulý týždeň v utorok sa v priestoroch hotela Teledom v Košiciach uskutočnilo stretnutie odborníkov za okrúhlym stolom na tému Elektronický obchod, správna cesta k úspešnému biznisu? Podujatie, na ktorom sa zúčastnili zástupcovia odborných združení a manažéri významných podnikov a organizácií na východnom Slovensku, zorganizovala po minuloročnom úspechu už po druhýkrát v našom meste Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC). Hlavným partnerom okrúhleho stola bola spoločnosť U. S. Steel Košice.

"Sme radi, že sme mohli toto podujatie podporiť," prihovoril sa účastníkom besedy viceprezident U. S. Steel Košice pre informačné technológie Peter Richardson. "Má zaujímavý program, keďže jeho cieľom je odpovedať na otázku, či je elektronický obchod tou správnou cestou pre rozšírenie, inováciu, zefektívnenie podnikania a udržanie konkurencieschopnosti podnikov," povedal a vyslovil názor, že elektronický obchod už existuje, je realitou, a pre niektoré spoločnosti i zdrojom úspechu.

V prvej časti programu sa s novinkami, pripravovanými zmenami v oblasti elektronického obchodovania i svojimi skúsenosťami s jeho využívaním podelilo prostredníctvom odborných prezentácií osem zástupcov organizácií a podnikov. O tvorbe a použití zaručeného elektronického podpisu v zmysle platnej legislatívy hovoril Ján Černek z Certifikovanej autority EVPÚ, o verejnej elektronickej podateľni Radimír Rexa zo spoločnosti UNICOM. Elektronické colné konanie priblížil Ján Bosák z firmy dFlex, možnosti využitia riešení Oracle pri automatizácii kľúčových biznis procesov malých a stredných firiem na Slovensku Radoslav Čechvala z Oracle Slovensko. Podrobnejšie informácie o elektronickom obchode a modernom podnikateľskom spôsobe riadenia pridal Ladislav Hodas z firmy DIMANO. O skúsenosti s e-biznisom v Hornonitrianskych baniach Prievidza sa podelil Pavel Kothaj.

S prednáškou vystúpil aj zástupca U. S. Steel Košice - riaditeľ Nákupu náhradných dielcov Ľubomír Sekeľ. Informoval o využívaní informačného systému v oblasti elektronického nákupu v podmienkach spoločnosti U. S. Steel Košice a popísal jeho cyklus, a to od zadania požiadavky do informačného systému, cez následný nákup, príjem materiálu až po úhradu dodávateľských faktúr.

Moderátor okrúhleho stola Marián Krško, výkonný riaditeľ SAEC, potom otvoril diskusiu. Hovorilo sa o ponukách certifikačných autorít, najmä o záujme o ich služby zo strany podnikateľov, otáznej nutnosti zaručeného elektronického podpisu a tiež ponuke efektívnejších riešení elektronického obchodovania, kde sa väčšina účastníkov stretnutia zhodla na jednom. Ak manažéri vo firmách a organizáciách pochopia jeho potrebu, nové riešenia nie sú problémom. Podľa účastníkov rozpravy príležitosti podnikateľských subjektov v oblasti elektronického obchodovania predovšetkým z ekonomických dôvodov nie sú veľké. Finančná situácia im zatiaľ nedovoľuje komplexné riešenia. Príležitosti však budú narastať, najmä pre malé a stredné podniky, po vstupe Slovenska do Európskej únie. Za ďalšie hlavné bariéry rozvoja e-biznisu na Slovensku označil legislatívu, ale i neschopnosť niektorých podnikov a organizácií pružne reagovať na zmeny.

Empty

ODPORÚČAME

30.11.2021
Ocitne sa slovenský priemysel na európskej periférii ?
24.11.2021
Núdzový stav - cesta do práce
15.11.2021
Včera sme otvárali burzu v New Yorku
26.10.2021
Prvý úver so zelenými záväzkami symbolizuje vysadený strom

Táto stránka používa cookies

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...

  • Dôležité Vyžadované pre správne fungovanie stránky
  • Nastavenia Používajú sa na ukladanie Vašich nastavení
  • Analytika Používajú sa na analýzu návštevnosti
  • Personalizácia Používajú sa na personalizáciu obsahu