Vyhľadávanie:

O bezpečnosti za volantom na tri...

O bezpečnosti za volantom na tri...

Ján Vranec, GM pre podporu výroby

· Ako vnímate bezpečnosť na slovenských cestách?
- Na slovenských cestách vidieť veľké rozdiely v kvalite áut i šoférov. Keďže nemáme kvalitné cesty, najmä na východnom a strednom Slovensku, nahrádzajú si slovenskí šoféri tento hendikep silnými a rýchlymi autami. Prekračujú maximálnu povolenú rýchlosť, na cestách sú arogantní a málo ohľaduplní. Ak sa niekomu z nich stane nepríjemná udalosť, sú ochotní aj pomôcť, ale málo robia preto, aby sa nestala im samotným. Oproti susedným krajinám je systém bezpečnosti na našich cestách podstatne benevolentnejší, lebo len čo prekročíme hranice, začneme sa správať disciplinovane. A v tejto oblasti treba zmenu...

· Čo by mali vodiči s ohľadom na zvýšenie bezpečnosti na cestách robiť?
- Len samotní vodiči nezvýšia bezpečnosť na cestách. Oni môžu pomôcť tým, že sa budú správať tak, ako sa majú a budú ohľaduplní voči slabším a pomalším na ceste, niekedy aj bezbranným - cyklistom a chodcom. Na zvýšenie bezpečnosti treba tri veci: dobrý systém pravidiel a správnych obmedzení, dobrých a ohľaduplných vodičov v bezpečných, spoľahlivých autách a nakoniec vynucovanie dodržiavania systému prostredníctvom školení, represií a pokút. Na vodičov najviac zaberie, keď sa im zoberie ich pohodlie a musia chodiť peši.

· Priznáte sa k nejakému zlozvyku za volantom?
- Mám vo zvyku korektne upozorňovať kolegov-vodičov na ich prípadné porušenia a nedával som si bezpečnostný pás pri ceste na krátku vzdialenosť. Teraz v novom aute sa to zmenilo, lebo zapnutie pásu si auto vynucuje a nepríjemne ma na to upozorní, takže sa to už stalo pre mňa rutinou. Mám rád rýchlu, ale pritom bezpečnú jazdu.

Ďalšie články

Spoločné vyhlásenie

Po stretnutí zástupcov vlády SR a vedúci predstaviteľov spoločnosti Nippon Steel Corporation / U. S. Steel Košice 9.2. 2024.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...