KONTAKT  |    _eng _sk

"Bol to pre nás zlatý kliniec programu..."
           



Pridané: 10.09.2007
Autor: Magdaléna FECURKOVÁ
Kategória: 36/2007

Koniec letnej stáže patril prezentácii riešenia prípadovej štúdie

Ešte majú pred sebou zopár dní voľna. Onedlho však absolvujú tradičný zápis a potom už na nich čaká zimný semester. Pre niektorých z nich bude posledný. Práca na diplomovke, potom záverečné štátne skúšky. Na dvojmesačnú letnú stáž v spoločnosti U. S. Steel Košice ostanú spomienky, ale pre mnohých z nich, čochvíľa už piatakov, ako nám prezradili, aj skúsenosti na nezaplatenie. Najmä z posledných dní v košickej oceliarni, keď sa rozdelení do šiestich osemčlenných tímov pustili do riešenia prípadovej štúdie.

To, ako by opäť postavili na nohy fiktívnu firmu Eprix a reštrukturalizovali ju, prezentovali potom vo štvrtok, 30. augusta, v šikmej zasadačke v hlavnej administratívnej budove USSK. Pred hodnotiacou komisiou, ktorej predsedal viceprezident pre ľudské zdroje Martin Pitorák a ktorej členmi boli aj generálny manažér pre rozvoj a servis ľudských zdrojov Milan Polča, vedúci odboru Vzdelávanie a rozvoj Karol Gordiak a vedúca oddelenia Vzdelávanie Helena Michaeliová.

Aj keď tréma sa niektorým mladým ľuďom nevyhla, predsa len vložili do prezentácie všetky svoje doterajšie poznatky. Či už tie, ktoré získali štúdiom v škole, alebo ktoré nadobudli počas workshopov a tréningov tu, vo fabrike. Zaujímavé bolo, že prístup k riešeniu úlohy zvolili síce podobný, ale cesta za cieľom už bola rôznorodá. Kým jedni dávali do popredia potrebu zmien v oblasti ľudských zdrojov, iní zasa považovali za prvoradú orientáciu na zákazníka... A aj keď dodržať pätnásťminútový limit nebolo jednoduché, zvládli ho všetci. Porota však prihliadala na celý rad kritérií. Najmä na to, ako súťažiaci pochopili problém, či ho riešili komplexne, akí boli kreatívni, ako odborne vedeli argumentovať, či boli návrhy riešenia v budúcnosti realizovateľné. Svoje pri rozhodovaní zohrala aj grafická úprava prezentácie a jej organizovanie.

"Je potešiteľné," konštatoval krátko pred vyhlásením výsledkov súťaže viceprezident pre ľudské zdroje M. Pitorák, "že sa úroveň prezentácií z roka na rok zvyšuje. A to vo všetkých hodnotiacich ukazovateľoch. Bolo to výborné. Navyše, medzi jednotlivými tímami boli len malé rozdiely v počte získaných bodov, teda súťaž bola naozaj vyrovnaná," dodal a pridal aj zopár rád, ktoré v budúcnosti pomôžu študentom vyvarovať sa pri prezentáciách niektorým chybám.

Ktorý z tímov teda presvedčil porotu najviac? Zvíťazila skupina číslo štyri v zložení Rastislav Dzedzina, Michaela Kubová, Martin Trojan, Michal Hoľko, Viktor Kacvinský, Gregor Dudáš a Aurel Chamilla z Technickej univerzity Košice a Andrea Oreničová z UPJŠ Košice. "Nejaké, aj keď nie veľké, skúsenosti z práce na riešení prípadovej štúdie, ale najmä z tímovej práce, už mám," zveril sa člen víťazného tímu Aurel Chamilla z Ekonomickej fakulty TU Košice. "Najmä zo stredoškolských čias, keď som pôsobil ako predseda Študentského parlamentu mesta Košice. Na štúdii sme pracovali všetci spoločne, každý, podľa odboru, ktorý študuje. Túto záverečnú aktivitu stáže považujem za jej zlatý klinec." Dodal tiež, že na jeho dvojmesačnom pôsobisku, na útvare GM pre účtovníctvo, ho prijali veľmi dobre. "Získal som tam veľa nových poznatkov. Mám lepší prehľad o americkom účtovníctve i o euro konverzii," ozrejmil Aurel, ktorý má za sebou tretí ročník štúdia financovania, bankovníctva a investícií. Do štvrtého v Košiciach však už nenastúpi. Odchádza do Anglicka, na inú univerzitu, kde sa bude venovať štúdiu európskeho obchodu.

Empty

ODPORÚČAME

17.01.2022
Dcérske spoločnosti dosiahli 6 000 000 hodín bez úrazu
10.01.2022
Grantový program SPOLOČNE PRE REGIÓN 2022 už prijíma žiadosti
30.11.2021
Ocitne sa slovenský priemysel na európskej periférii ?

Táto stránka používa cookies

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...

  • Dôležité Vyžadované pre správne fungovanie stránky
  • Nastavenia Používajú sa na ukladanie Vašich nastavení
  • Analytika Používajú sa na analýzu návštevnosti
  • Personalizácia Používajú sa na personalizáciu obsahu