Vyhľadávanie:

Detská železnička opäť uvíta šikovných hutníkov

Detská železnička opäť uvíta šikovných hutníkov

Kto by nepoznal našu detskú železnicu vybudovanú v rokoch 1955 – 1956? Bola to prvá rekreačná železnica vo vtedajšom Československu, ktorá slúžila aj na výchovu a motiváciu mladých železničiarov. Takéto železničky vznikli  neskôr aj v Prešove, Plzni, či iných mestách, no zachovala sa iba tá naša, ktorá je v skutočnosti historickou muzeálnou železnicou. Keďže dva vzácne a starobylé parné rušne boli po príchode motorových lokomotív v 60. rokoch vyradené a zlikvidované, mali sme šťastie, že zostala zachovaná jedna z lokomotív železnice zo Smolníckej Huty. V roku 1991 ju opäť uviedli do prevádzky. Dnes je táto parná lokomotíva Katka azda najväčšou atrakciou našej železničky. Zaujímavá je i samotná trať s dĺžkou 3,9 km s jej unikátnym rozchodom 1000 mm. V stanici Čermeľ sa nachádzajú historické výhybky a koľajnice pochádzajúce zo štiavnickej železnice. Dráhové vozidlá železničky (okrem motorových rušňov) sú národnou kultúrnou pamiatkou.

Pridajte sa počas dobrovoľníckych dní k vynikajúcej partii mladých železničiarov, členov OZ Detská železnica Košice a k zamestnancom našej spoločnosti, ktorým železnička prirástla k srdcu. „Radi by sme pomohli s údržbou rušňov, urobili poriadok a vyčistili okná na stanici Čermeľ, vysadili okrasné dreviny, pripojili šatňu a minisklad pri depe rušňov v Čermeli a budúcu garáž na dreziny na Alpinke na elektrickú prípojku, namaľovali zábradlie na Alpinke, vyčistili okolie trate a staníc od náletových drevín. Keď nás bude dosť, upravíme i okolie novej dvojkoľajky a výhybiek na staničke VPRED,“ konkretizoval zameranie brigády koordinátor za USSK František Gregor.

Ďalšie články

Spoločné vyhlásenie

Po stretnutí zástupcov vlády SR a vedúci predstaviteľov spoločnosti Nippon Steel Corporation / U. S. Steel Košice 9.2. 2024.

Zásady ochrany osobných údajov

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...