KONTAKT  |    _eng _sk

Košický región zaznamenal návštevnícky rekord
           



Pridané: 14.03.2018
Autor: -t-
Kategória: 03/2018

Návštevnosť Košického regiónu stúpa už tri roky po sebe, cestovný ruch má za sebou zatiaľ najlepší rok.  Svedčia o tom ubytovacie štatistiky za vlaňajšok, podľa ktorých sa v kraji ubytovalo rekordných 366 142 návštevníkov. Ich počet medziročne vzrástol o vyše päť percent.  Ubytovacie zariadenia v kraji zaznamenali 762 490 prenocovaní, viac ich bolo iba v rokoch 2008 a 2002.

„Rok 2016 sa vyznačoval obrovským medziročným skokom návštevnosti Košického kraja, vlani bolo preto dôležité tento trend zachytiť.  Vidíme, že sa to podarilo a ďalší nárast návštevnosti znamená aj zvýšenie tržieb z ubytovania, ktoré medziročne stúpli o vyše milión eur, na takmer 21 miliónov. Je to výsledok snaženia všetkých subjektov pôsobiacich v cestovnom ruchu a určite dobrá správa pre ekonomiku v kraji,“ uviedla výkonná riaditeľka Košice Región Turizmus Lenka Vargová Jurková.

Organizácia destinačného manažmentu práve v roku 2017  stavila pri marketingu, ale aj rozvojových aktivitách, na značku UNESCO na dosah. „Odrazilo sa to nielen v ubytovacích štatistikách, ale tiež v údajoch návštevnosti jednotlivých lokalít a pamiatok UNESCO.  Rekordnú sezónu má za sebou Spišský hrad, Dobšinská ľadová jaskyňa a určite aj drevený Chrám Prenesenia ostatkov sv. Mikuláša v Ruskej Bystrej.“  Práve táto pamiatka si pripomína desiate výročie zápisu do Zoznamu svetového dedičstva UNESCO.  

Empty

ODPORÚČAME

17.01.2022
Dcérske spoločnosti dosiahli 6 000 000 hodín bez úrazu
10.01.2022
Grantový program SPOLOČNE PRE REGIÓN 2022 už prijíma žiadosti
30.11.2021
Ocitne sa slovenský priemysel na európskej periférii ?

Táto stránka používa cookies

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...

  • Dôležité Vyžadované pre správne fungovanie stránky
  • Nastavenia Používajú sa na ukladanie Vašich nastavení
  • Analytika Používajú sa na analýzu návštevnosti
  • Personalizácia Používajú sa na personalizáciu obsahu