Vyhľadávanie:

Viac ocele po železnici

Viac ocele po železnici

U. S. Steel sa spája s DB Cargo pri vývoji najudržateľnejšieho spôsobu dopravy

Tisíce kamiónov, ktoré dnes prepravujú najrozličnejší tovar zaplnili naše cesty a výsledkom sú preplnené nielen diaľnice ale často aj cesty I. či II. triedy. Kamiónová preprava okrem toho viac zaťažuje aj životné prostredie. V tejto súvislosti stále viac spoločností prehodnocuje spôsob prepravy a presúva svoj tovar na železnicu. Každá tona nákladu dovezeného
k príjemcovi vlakom vyprodukuje približne o 70-80 % menej CO2 ako ten istý tovar prepravený nákladnými autami. Ďalšou nemalou výhodou železničnej dopravy je objem prepravenej ocele. V porovnaní s iným spôsobom prepravy je jej nosnosť obrovská a kým do nákladného auta sa zmestí cca 24 ton tak do železničného vozňa sa zmestí až 56 ton a ucelená vlaková súprava vie prepraviť až 1 300 ton ocele.

Aj preto naša spoločnosť prijala heslo: „Z cesty na koľajnice“. V blízkej budúcnosti je našim cieľom dodávať našu oceľ zákazníkom spôsobom, ktorý je šetrnejší ku klíme a na tento účel sme si vybrali nemeckú spoločnosť DB Cargo. V tomto roku sme presunuli z ciest na železnicu 33 069 ton ocele. Zredukovali sme tak emisie o 2 442 ton CO2 v porovnaní
s ekvivalentnou kamiónovou prepravou. Oceľové výrobky sa do Nemecka prepravujú práve po železnici, a to zo Slovenska cez Českú republiku a následne do rôznych železničných skladov v Nemecku. V prípade požiadavky sa doručia ku koncovým príjemcom nákladným autom. Iba železničnými prepravami do Mengenu a Bielefeldu sme v roku 2020 ušetril okolo 270 ton emisií CO2. „S novým riešením dopravy sme veľmi spokojní, keďže je to bezpečnejšie a zároveň to znižuje zaťaženie ciest.,“ hovorí Herbert Schanz, generálny riaditeľ Franz Schanz GmbH und Co. KG v Mengene, zákazník našej spoločnosti.

Výrobcovia a spracovatelia ocele oceňujú i istotu pri plánovaní. „S nami môžu partneri ako U. S. Steel plánovať s istotou,
aj keď musia dodať veľké množstvá v krátkom čase, “ hovorí Mario Bahn, manažér v DB Cargo.

Rozsiahla sieť železničných skladov to umožňuje. DB Cargo preto pokračuje v rozširovaní tejto siete aj pre výrobcov ocele. Len po nemeckej železničnej sieti pre U. S. Steel Košice prepravili v roku 2020 takmer štvrť milióna ton ocele. Partnerstvo medzi U. S. Steel Košice a DB Cargo s cieľom presunúť súčasné kamiónové zásielky na ekologickú železnicu medzi Nemeckom a Slovenskom sa plánuje naďalej rozširovať. Objem prepravy po železnici má tak tento  rok vzrásť o viac ako
25 % t.j. na viac ako 300 tisíc ton. V súčasnosti sa plánujú ďalšie trasy pre Francúzsko a Belgicko do oblastí, kde doposiaľ dodávame veľké objemy našim zákazníkom kamiónmi.

DB Cargo & Róbert Žihľavník

 

Ďalšie články

Registrácia na Dni dobrovoľníkov USSK je otvorená

Dobrovoľníci sa už môžu hlásiť na Hutnícku kvapku krvi aj na brigády do botanickej či zoologickej záhrady, do centre pre deti a rodiny, na detskú železnicu i do útulku pre zvieratá. Súčasťou je aj zbierka šatstva a ďalších užitočných vecí pre ľudí v núdzi.

U. S. Steel Košice, s.r.o.
Vstupný areál U. S. Steel
044 54 Košice
Slovenská republika 

IČO: 36 199 222
IČ DPH: SK7020000119
Obchodný register: Mestský súd Košice, odd.: Sro,
vložka č.: 11711/V

Ako sa k nám dostať - Google map

GPS súradnice:
48.624314 N, 21.188045 E –

Kontakty

Copyright © 2023 U. S. Steel Košice, s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Zásady ochrany osobných údajov

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...